Oasis del 1

jag tänkte dela in onsdagens bravader i två delar för ni som nu läser min blogg kommer inte orka läsa allt i ett sträck. Så nu tar jag resan dit och själva konserten.

Ja först måste jag ju bara säga att vi hade ju klassfest i tisdag så när vi vaknade på onsdagen var man ju inte på topp men vi lyckades ta oss upp ur sängen iallafall och började göra oss klara, det vart en evigt tjat på vad man skulle ha på sig men efter många ombyten var vi klara, och satte oss i bilen (tobbe, petter, jag och Lina) Första stopper kom redan vid finnslätten och burger king. Sen var det bara raka vägen till stockholm och globen.
Jag och Lina hade fest i baksätet och petter hade fullt upp med att hitta, trots Berit (gps:en) så vart det inte det lättaste. Efter några "legal u-turns" så hittade vi fram och det påbörjades ett evigt kö väntande




Sen väl därinne var det kaos, så mycket människor och alla skulle till garderoberna, men det var den sköna stämmingen som gjorde allt!

Vi hamnade sjukt långt fram i början och det var Ceasers (ceasers palace)  som var förband och vi kännde nästan svetten från scenen, galet bra.



Sen märke man när det var dags för oasis att ta plats på scenen för folk vart som djur. Det var hela havet stormar ungefär och när Liam kom in vart det galet, gick nästan inte att stå kvar där, men vi stog där i två låtar sen kommer dte hoppades röda dunjackor framför en så då fick det vara nog så jag och Lina gick lite längre bak. Men galet bra var det och minnet för livet verkligen, nog för att Liam går sin egna väg när han går ut och in från scenen mellan nästan varje låt och ställer sig med armarna i kors mot en högtalar och kollar på när dom andra kör solo, men jag gillat han är cool.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0