TJECKIEN-08

Nu tänkte jag berätta om hela tjeckien resan, börjar från börjar och tar dag för dag (har inte fått bilderna än från Sabine och Sophie så dom får komma senare)

Söndag 22/6
Kl 06.30 var jag klar och det var bara att sätta sig i bilen för att möta upp Mathilda för jag och Sabine skulle åka med dom till Arlanda. Jag var jätte orolig att  min bagage skulle vara för tungt men den vägde bara 4 kilo övervikt och jag fick en söt liten lapp på väskan där det stog "heavy". Planet lyfte 9.40 och en timme och 45 minuter senare var vi i Prag! Solen steket på bra och det var 34 grader varmt. Sen begav vi oss med buss till Rokycany där sjävla lägret var. Vi bodde i ett hotell precis bakom ishallen så det var jätte skönt så slapp man gå så långt till varje träning. Efter att vi fick våra rum och packa upp liter saker satt vi oss vi en liten å precis vid hotellet och solade, underbart!
Jag, Mathilda, Sophie och Sabine delade rum hela veckan!

Måndag 23/6
Idag började ju sjävla lägret så det vara bara att gå upp för att stå på isen 07.30 sen tre ispass och ett fyspass senare var man helt slut. Och det här är bara första dagen. Det var helt sjukt varmt inne i ishallen jag har aldrig vart med om att man har svettas så mycket i en ishall.
Efter träningen så gick vi in til centrum, det var inte så stort men den fanns en helt underbar affär där. Det fanns så mycket väskor där att det var helt sjukt. Jag köpte en blommig väska (bild senare) och en plånbok

 
Efter det käkade vi dessert på en restaurang och sen tillbaka till hotellet.
Sen på kvällen hade lilla Lisa med sig en bärbar dvd så vi kikade på Blades of glory :) Sen var det godnatt!

Tisdag 24/6
Idag fick vi börja det sena passet 08.15. Det var helt sjukt vilken träningsvärk jag hade. Men det var inte hela världen utan det var bara att köra på. Tränigarna slutade ungefär 14-15 varje dag så det var skönt för då hann man göra någonting efteråt. Så idag bestämde vi oss för att gå och bada och sola. När vi (jag, sophie,sabine och mathilda) började gå så insåg vi att ingen av oss visste ju vart det låg och INGEN i detta land kan fan engelska. Så fort man frågade snällt på engelska om dom pratade engelska så sprang dom nästan därifrån. Men efter chester och både engelska, tyska och franska ord senare hittade vi badstället och det var hur skönt som helst att hoppa i (man känne knappt träningsvärken i vattnet så man ville knappt gå upp)
Sen på kvällen vart det mat och sen kikade vi på Grease, Men jag sommnade och sen var det bara att traska ner till rummet och sova. Jag var helt slut!

Onsdag 25/6
Gick upp, käka frukost träna till kl 2, så ser varje morgon ut!
Sen efter sista ispasset vart det en snabbdusch i hallen och fixa sig fort som fan för vi hade bestämt att vi ville ta tåget till Prag. Så vi fyra, plus två tyskar som också tränade med oss och Veronica (vår danslärare från tjeckien) följde med oss.
Vi sprang till tågstationen för vi var sena och eftersom det är helt sjukt kvaft/varmt i luften i detta land så svettades man ju en aning men när vi väl kommer dit är tåget försenat 25 minuter, sen missar vi det tåget också för det var ingen som såg när det kom så det vara bara att vänta i25 minuter till.
Kl.16.00 var vi äntligen i Prag och så tog vi tunnelbanan vidare till ett enormt stort köpcentrum. Vi skulle ta 7 tåget hem bara för att tyskarna ville ju kolla på fotbollsmatchen så det var bara att sätta igång och springa runt. Jag köpte:





Sen iallfall efter lite shopping så träffades vi och tog tunnelbanan tillbaka till Prags station.
Sen började mardrömmen! Först stannde tåget i en timme för att det hade tydligen remlat ner träd på rälsen. Sen åkte vi kankse en kilometer sen stannde vi igen sen efter ett tag åkte vi och stannde igen och denna gång sa dom att vi skulle hoppa av tåget för att ta en buss till någon annan station där vi skulle ta ett annat tåg som åkte till Rokycany. Det var bara det att bussen inte stog där utan den kom 2 och en halv timme senare, Det var en jävla tur att Veronica var med som både kan engelska och Tjeckiska. En av tyskarna kunde också engelska och teckiska så vi förstod ju hela tiden var som hände. Usch vill inte ens tänka på vom som hade kunnat hänt om det bara var vi fyra! Sen kom ju äntligen bussen och så åkte vi till en tågstation mitt i ingenstans där vi väntade på att nästa buss med människor skulle komma. Sen äntligen 5 timmare senare än vad vi skulle var vi tillbaka till hotellet och vi slocknade direkt! kl 02.00 tror jag att jag somna!
Så det vart en liten rundtur runt i tjeckien men vi sa det att det var en himla tur att man köpte lite kläder så det inte var helt jävla meningslöst!

Torsdag 26/6
Denna morgon tog det emot att kliva upp men har man träning så har man. Sen efter alla pass gick vi in till centrum igen och där köpte jag tre nya väskor :
Två svart sen den blommiga som jag köpte på måndagen sen en röd liten axelväska. Varför det vart två svarta var för att jag insåg att jag inte har någon bra svart väska så den längst bak kommer bli min "vad fan ska jag ha för väska, eh jag tar den svarta för den passa till allt" väska!
Sen hände det inte så mycket mer utan det släcktes vädligt tidigt i vårat rum för alla var helt döda.

Fedag 27/6
Jag har inte skrivit hur det gick på träningarna men det gick bra! Förutom att mina skridskor strular som fan, det var både det ena och det andra!
Men i det stora hela är jag nöjd. Efter sista ispasset duschade jag och Sabine i hallen igen men denna gång vart vi inlåsta i omklädningsrummet för det är nämligen så att man måste ha nyckel för att öpnna innefrån och eftersom det var några som hade tränings efter oss hade dom låst och lagt ut nyckeln vi isen, Idiotiska tjeckier och gör så att man inte kan öpnna innefrån. Så där satt vi i en timme och rullade tummar sen tillslut slutade dom sista ute på isen om kom in och öppnade!
Jag säger bara en sak och det är KAUFLAND rockar! Det är en mataffär ungefär som coop med allt. Och det var helt sjukt billigt man tar ju allt gånger 0.4 så bli det i svenska kronor. Och alltid på läger är det godisförbud så då käkade man meloner och Cornybars hela veckan, Dom där barsen är iofs lika onyttiga som godis och dom var helt sjukt goda, det är som müslibars med choklad runt! Sen vart det alkohol shopping för mig och Bine. Det var också helt sjukt billigt en liter sprit för kanske 80 svenska kronor! Så det vart två spritflaskor och en flaska vin (för se hur den smakar den kostade typ 20 svenska kronor). Man ville ju bara köpa på sig men jag var ju så jävla orolig att jag inte ens skulle få hem hälften.
Sen på kvällen lirade vi Nitendo DS men dom lite mindre och började packa ihop alla saker. För imorgon skulle vi till Praha (prag)

Lördag 28/6
Idag var det att gå upp väldigt tidigt 7.15 stod vi på isen. Sen körde vi bara två ispass sen vart det till att fixa sig och packa det sista och ta bussen till Prag. Ebba och Klara (två konståkningstjejer) bilade ner med sin mamma,pappa och lillasyster och snäll som Annika är (mamman) så tog dom mina skridskor i sin bil för dom hade jag aldirg fått ner i väskan!
Väl i Prag så checkade vi in på hotellet som låg mitt i centrum och det var nå så otroligt fint där.
Sen började vandringen runt i alla affärer som vi hittade. Och jag hittade hur mycket som helst men med tanke på att jag knappt fick igen resväskan innan så skulle jag knappast få det om jag shoppade mer. Men jag kunnde inte hålla mig helt så det var lite iallafall:

 Två par solglasögon rayban lookalike!

flätat armband från en marknad, resten från någon annan affär

15 cm klackar från Zara

 en vit blus med små svarta prickar

 en oversized benvit stickad tröja

Det var nog allt, och efter shoppingen gick vi tillbaka till hotellet där vi fixade oss för kvällen. Kl 20 gick vi på någon slags teater, den var helt okej sen när den var slut vart det dags för lite turist saker, nejdå men vi gick till Carlsbron som var hur vacker som helst. Utsikten var helt sjukt och det var en hel del kineser som tog huuur mycket kort som helst! Helst var det en som posera och den andra tog kort. Sen klappa vi på någon hund i en staty som skulle ge en tur, får se om jag får någon mer tur än vanligt!
Sen gick jag, Sabine, Mathilda och Sophie till en uteservering/café/bar och slog oss ner vi ett bord och mathilda och sophie beställde icetea och för mig och Sabinde vart den en sex on the beach! Mycket trevligt och vi fick även sällskap av en baseball kille som bjöd på en och annan drink. Det var otroligt trevlig men som alla andra dagar tar även denna kväll slut så vi traska tillbaka till hotellet, jag barfota för jade hade såå ont i mina fötter av mina klackar och Sabine superkissnödig ;)
Tillslut var vi framme och låg i sängarna och det vart det godnatt  ganska snabbt! Toppen betyg på denna dag. 10 av 10!!

Söndag 29/6
Idag var de hemfärd som stog på schemat så det var bara upp ur den otroligt sköna sängen som delades med Sophie och dra en dusch och sen packa ihop allt för sen frukost, ut checkning och buss till flygplatser.
Och jag var en anning nervös för att min väska skulle väga för mycket, men den vägde bara 5 kilo för mycket, (alla skor låg i handbagaget och sen hade jag två andra väskor med kläde) Hon som satt där bara stirra på mig och skratta men jag lyckades komma med på planet och sen vid en fyra tiden var jag äntligen hemma i lilla västerås!

Det var verkligen helt underbart och jag älskade prag! Kanske inte de sliskiga gammla tjeckier som gick effer en hela tiden utan allt annat! Jag tror nog att jag fick med allt, just det tjeckiska ishockey landslaget var ju och träna i samma ishall som oss så nu har man träffat dom också ;) haha

SLUT!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0